Moduler og interfaces - Workforce Management
Vores Workforce Management løsninger til bl.a. tidsregistrering og fraværsregistrering, indeholder flere moduler, som kan dække mange forskellige behov.
Om der er tale om enkel fraværsregistrering og feriehåndtering eller en større Workforce Management løsning med avanceret tidsregistrering, projekttidsregistrering, fordeling af tid på koststeder samt personaleplanlægning mv. - kan løsningerne, vi leverer, dække netop dine behov.
Systemerne bygger på fuld skalerbarhed. Det vil bl.a. sige, at de kan udvides med et ubegrænset antal medarbejdere. Så er I 100 eller måske flere tusinde medarbejdere, spiller det ingen rolle - systemerne kan følge med alle størrelser af virksomheder eller organisationer. Får I vokseværk kan jeres løsning derfor også følge med jer.
Nedenfor ses et udpluk af moduler og særlige funktioner, som er tilgængelige i vores Workforce Management løsninger.
Tidsregistrering for funktionærer og timelønnede
Om du er på udkig efter en løsning til flextidsregistrering for jeres funktionærer, tidsregistrering af jeres timelønnedes løntimer eller en kombination, så er vores løsninger til Workforce Management noget for jer.
Løsningerne er nemlig udviklet med henblik på eksempelvis at kunne håndtere forskellige ansættelsesforhold, overenskomster på samme tid - herunder også særdeles avancerede arbejdstidsmodeller, f.eks. hos virksomheder med behov for 24/7 tidsregistrering.
Følgende er eksempelvis muligt:
-
Flextid kombineret med overtid mv.
-
Forskellige arbejdstider og arbejdsregler efter forskellige overenskomster og lokalaftaler.
-
Afvikling af optjent overtid til afspadsering efter "first in, first out" princippet.
-
Automatisk beregning og styring af samlet saldo for "betalt fravær" til f.eks. Timebank (Finansforbundets medlemmer).
-
Årlige arbejdstider.
-
Skifteholdsarbejde, faste såvel som rullende skift.
Fraværsregistrering og ferieplanlægning
Fraværsportalen til fraværsregistrering kan leveres som stand-alone løsning, for de virksomheder, der kun ønsker fraværsregistrering, eller i en samlet kombineret løsning med tidsregistrering.
Fraværet registreres let via PC, fx i den overskuelige fraværskalender, eller på farten via smartphone app. Hvis I ønsker det, kan udvalgte eller alle fraværsårsager godkendes via automatisk godkendelsesflow (Workflow) - fx hos nærmeste leder.
Medarbejdere kan selv følge med og aflæse her-og-nu-aktuelle saldi for f.eks. restferie, afspadsering, feriefri , evt. sygefraværsprocent og meget mere - afhængig af jeres krav til systemopsætningen. Det giver frihed for den enkelte medarbejder og letter HR- og økonomiafdelingen for saldo-forespørgsler.
Ledere, HR-afdeling og andre relevante brugere har ligeledes adgangs til overskuelige rapporter over fx sygefravær mm.
Workflow - automatiske godkendelsesprocesser
Workflow er en automatisk, papirløs procedure, som kan anvendes til at foretage online anmodninger samt give online godkendelser/afvisninger, eksempelvis vedrørende ferie, forretningsrejser eller korrektioner med tilbagevirkende kraft (f.eks. efter eksterne kurser eller forretningsrejser).
Bookinger såsom overtid til afspadsering samt anmodninger om ferie eller andet fravær kan registreres og sendes til godkendelse - fx hos nærmeste leder.
Lederen kan hurtigt og i realtid få overblik over virksomhedens medarbejderkapacitet nu og i fremtiden, fx via afdelingskalenderen, og afvise/godkende anmodninger ud fra disse oplysninger.
Smartphone app til tidsregistrering og fraværsregistrering
Med vores løsninger til Workforce Management kan jeres medarbejdere registrere deres tid og fravær på flere måder. Foruden via PC eller terminaler, kan medarbejderne også få mulighed for at foretage registreringer via den enhed de fleste af dem altid har lige ved hånden - nemlig deres smartphone.
Du kan nemlig udvide jeres løsning til tidsregistrering med en smartphone app, som gør det muligt for jer at give medarbejdere i marken mere ansvar for deres egen tidsregistrering, og derved øge bekvemmelighed og motivation.
De får mulighed for at foretage komme/gå-bookinger (med eller uden fraværsårsag) og fraværsregistrering hurtigt og nemt samt få overblik forskellige oplysninger, som eksempelvis flex- og ferie-saldi, ligesom de hurtigt kan foretage korrektioner eller anmode om ferie eller andet fravær (f.eks. bundet sammen med Workflow).
Tidsregistrering og fraværsregistrering med integration til lønsystemer, SAP mv.
Løsningerne til Workforce Management, som vi tilbyder understøtter integration med flere forskellige eksterne systemer ligesom de også let kan integreres med eksempelvis adgangskontrol.
Er der behov for udveksling af data med andre systemer, kan dette naturligvis etableres, både som import og eksport af data. Vores løsninger kan leveres med certificeret interface til SAP samt interface til alle gængse lønsystemer, såsom f.eks. Visma Løn (Multiløn Erhverv), Epos Løn, Silkeborg Data, Lessor, KMD mfl.
Outlook integration og fraværsregistrering
I mange virksomheder og organisationer kan data, som registreres ét sted måske være svære at få vist et andet sted, hvor de ellers er enormt brugbare.
Når det kommer til fraværsregistrering får medarbejderne måske ikke altid opdateret deres Outlook kalender med deres planlagte fravær, og det kan måske generelt være svært for kolleger at få overblik over, hvornår hinanden er på kontoret eller ej.
Med integration til jeres Outlook kalendere opdateres medarbejdernes fravær helt automatisk direkte i deres Outlook kalender, så fravær kun behøver registreres ét sted. Fraværsårsager kan naturligvis fremgå neutralt i medarbejdernes Outlook kalendere.
Projekttidsregistrering
Med projekttidsregistrering kan medarbejdere registrere og administrere projekt-, opgave- eller ordrerelateret arbejdstid. Projekttiderne registreres af medarbejderne selv via deres PC.
Arbejdstimer fordeles på individuelle projekter/opgaver og projekt-relaterede arbejdstimer kan godkendes og overvåges i realtid.
I ligeledes kan oprette, analysere og vise beregninger via rapportfunktionen.
Tidsregistrering med koststeds-registrering
(eller kostcenter-registrering)
Med koststeds-registrering kan medarbejdernes arbejdstider fordeles på forskellige koststeder og du kan bl.a. spore fordelingen af omkostningstyper tilbage til de individuelle koststeder.
Med koststeds-beregning kan du fremme en bedre monitorering af lønsomhed og forbedre grundlaget for regnskaber. Ved at generere rapporter, baseret på de timer, der er blevet registreret, kan I overvåge omkostninger i de enkelte driftsenheder og holde styr på lønsomhedsniveauer.
-
Der kan let skiftes mellem koststeder på en terminal
-
Retroaktive ændringer er mulige til enhver tid
-
Fraværstider tages i betragtning
-
Dagsafregning via medarbejderens basis-koststed eller et tilsvarende koststed
-
Differentiér mellem opgaver (f.eks. udvikling eller installation) i et projekt
-
Evaluér individuelle opgaver med forskellige omkostninger
Tidsregistrering med brik eller kort på terminal
Ønsker I at anvende terminaler til tidsregistrering med brik eller kort (komme/gå registrering og flexregistrering) tilbyder vi en række moderne tidsterminaler til formålet.
Hvis I anvender ID-kort til registrering, kan I også selv designe layout samt printe og kode dem med vores modul for kortproduktion. På denne måde bliver I mere fleksible og du kan ligeledes på denne måde selv sørge for at jeres ID-kort lever op til jeres Corporate Identity.
Bemærk også at I kan anvende samme ID-medier til både tidsregistrering og adgangskontrol.
Med vores certificerede SAP interface, kan vores terminaler også anvendes med jeres SAP system.
se videoen
Personaleplanlægning & Vagtplanlægning
Gør bedst brug af den mest værdifulde ressource i jeres virksomhed - medarbejderne!
Med modulet for personale- og vagtplanlægning har I straks og på et hvilket som helst tidspunkt adgang til al tidsinformation for effektiv planlægning af arbejdsstyrken.
På denne måde kan I:
-
Effektivt anvende alle personaleressourcerne
-
Oprette skifteplaner baseret på behovsprofiler
-
Planlægge personaleanvendelse
-
Få gennemsigtighed
Alt sammen baseret på kapacitet og muligheder og derfor økonomisk fordelagtigt.
Tidsregistrering med integreret adgangskontrolsystem
Udvid din Workforce Management løsning til bl.a. tidsregistrering og fraværsregistrering med adgangskontrol, som integreres fuldt ud i ét og samme system.
Med udvidelsen kan du sikre, at kun de rette personer får adgang gennem din virksomheds døre, eller sikre arkivskabe og lign. med vores skablåse mv. til trådløs adgangskontrol.
Systemet deler database med Workforce Management systemet, og sikrer på denne måde fuld udnyttelse af jeres data.
I kan anvende samme ID-medier (brik/kort), som anvendes til eventuelle tidsterminaler, ligesom flere tidsterminaler i hardware sortimentet også kan kombineres med adgangskontrol, eller styre terminaler til adgangskontrol.